Беларуская мова (4клас). Антонімы
Маршрутны ліст
Прадмет: беларуская
мова
Клас: 4
Тэма: Антонімы
Да канца занятку ты ўдакладніш,
што такое антонімы, якая навука іх вывучае;
будзеш умець
Ø знаходзіць антонімы ў прыказках,
Ø суадносіць пары
антонімаў,
Ø выбіраць антонімы з прапанаваных слоў,
Ø падбіраць антонімы самастойна, у тым ліку для мнагазначных слоў,
Ø складаць прыказкі з антонімамі,
Ø падбіраць антанімічныя фразеалагізмы.
Ты поўнасцю дасягнеш мэтаў гэтага занятку, калі зможаш
выканаць заданні № 3-6 гэтага маршрутнага ліста без памылак.
Шаг |
Інструкцыя для вучня |
||||||||||||||||||||
1 |
Успомні тое, што ты ўжо ведаеш пра значэнне слоў. https://learningapps.org/watch?v=py4uph2sn23 |
||||||||||||||||||||
2 |
Ø Павучыся шукаць пары антонімаў. https://learningapps.org/watch?v=pvsxqb52j23 Ø Калі ты зрабіў 2 ці больш памылкі ў папярэднім заданні,
патрэніруйся яшчэ. https://learningapps.org/794637 |
||||||||||||||||||||
3 |
Да слоў з левай калонкі выбяры антонімы з правай
калонкі, падкрэслі іх (ці выпішы па парадку).
|
||||||||||||||||||||
4 |
Ø Цяпер самастойна падбяры і запішы антонімы да
прыведзеных слоў.
Ø Падбяры антонімы з той жа колькасцю літар.
Ø Падбяры антонімы да слова СВЕЖЫ ў дадзеных словазлучэннях.
Помні, што
мнагазначнае слова можа ўтвараць некалькі пар антонімаў у залежнасці ад
значэння. свежы хлеб –
________________ свежы вецер –
________________ свежая газета –
_______________ свежы выгляд –
_______________ свежы след – _________________ |
||||||||||||||||||||
5 |
Устаў словы з процілеглым значэннем, каб атрымаліся
прыказкі. Калі ўзніклі цяжкасці,
выкарыстай словы-падказкі ўнізе. Калі будзе _______________, будзе і _______________. Лепш горкая _______________, чым салодкая
_________________. _____________________зямля ________________рук не любіць.
__________________гавары, ___________________слухай. ____________________будуе , а ___________руйнуе. Зярнятка ________________, а дрэва з яго вырастае
_____________. Няма нічога _______________, што не стала б __________________. Словы-падказкі:
пачатак, праўда, чорная, менш, мір, маленькі, таемнае. Перачытай
прыказкі яшчэ раз, каб запомнцьі іх. |
||||||||||||||||||||
6 |
Ø Знайдзі фразеалагізмы, якія маюць супрацьлеглае
значэнне (выпішы літары, якія іх
абазначаюць). А) трымаць язык за зубамі – распускаць язык Б) апусціць галаву – галаву дурыць; В) востры на язык – цяляты язык аджавалі; Г) аж пяткі блішчаць – як мокрае гарыць Ø Выберы з прапанаваных фразеалагізм -антонім да прыведзенай
фраземы (злучы іх стрэлачкамі, адказы запішы ўнізе).
|
||||||||||||||||||||
7 |
Калі ёсць пытанні па выкананні заданняў, задай пытанні
настаўніку (нумар Viber). |
||||||||||||||||||||
8 |
Адпраў заданні № 3-6 на праверку настаўніку (адрас
электроннай пошты, нумар Viber). Калі настаўнік знайшоў 3 ці больш памылкі ў выкананых
заданнях, патрэніруйся яшчэ. https://learningapps.org/8852718 пошук пар антонімаў https://learningapps.org/794348 падбор пар антонімаўз прапанаваных https://learningapps.org/794637 антанімічныя дзеясловы https://learningapps.org/2975710 самастойны падюор антонімаў https://learningapps.org/746942 антанімічныя прыметнікі https://learningapps.org/10560312 антанімічныя прыметнікі |
||||||||||||||||||||
9 |
Калі ты хочаш удасканаліць свае ўменні, выканай дадатковыя заданні па ссылках. Крыжаванка па тэме “Антонімы” https://learningapps.org/24937345 Прыказкі з антонімамі. https://learningapps.org/4614994 Гульня “Парачкі” з антонімамі https://learningapps.org/8566010 |
||||||||||||||||||||
10 |
Дапішы фразу: Сёння я навучы(ўся)(лася) __________________ Самым складаным было заданне _______________ Па гэтай тэме я б хацеў яшчэ навучыцца
_______________________ |
Выкарыстаная
літаратура:
1.Падрыхтоўка да
алімпіяд па беларускай мове. 2-4 класы/ В.І. Паўлоўская, А.А.ікун, М.І.Верабей
[і інш.]. Мазыр: Содействие, 2016. – 216 с.
2.Моўная скарбонка:
падрыхтоўка да алімпіяд і конкурсаў: 3-4 кл.: дапам.для вучняў устаноў агульная
сярэдняй адукацыі з беларус.і рус.мовамі навучання/ С.М.Бялова. – Мінск :
Экоперспектіва, 2021. – 160 с.
Комментарии
Отправить комментарий